Speak Out Existuje dobrá a zlá hudba

Hovoriť nahlas
Je tam dobrá aj zlá hudba?

Do akej miery možno hudbu - bez ohľadu na osobný vkus - hodnotiť ako „dobrú“ a „zlú“? Aký to má vlastne zmysel? Môžu si hudobní kritici predstavovať svoje skúsenosti alebo estetický úsudok? Sme zvedaví, čo na to hovoríte. Ako rýchlostný luk.

speak

Od Felixa Baarßa

Je tam dobrá aj zlá hudba?

Áno, otázka v nadpise je prekvapivo jednoduchá. Ale ako ste už videli v úvode, slúži vlastne iba ako podnecovateľ a ako háčik pre všetky oveľa zaujímavejšie a podrobnejšie nadväzujúce otázky. Radi by sme vám odovzdali loptu v tejto epizóde našej sekcie „Hovorte“.

Budeme veľmi radi, ak ste sa na niektorú z otázok obrátili alebo si v poli pre komentár ↓ nižšie zvolíte vlastný smer pre svoj príspevok. Teraz však najskôr odkaz na článok súvisiaci s témou - tam sme predpokladali, že sa vysmievaním a výsmechom prelievame rôzne hudobné videá:

Vrátite sa znova? Potom by sme chceli položiť nasledujúce otázky: Čo je základom takéhoto posmechu? Len vbiehame do otvorených dverí? Kde sa prekračuje možná existujúca červená čiara arogancie?

V každom prípade na také otázky poznám iba subjektívne zafarbené odpovede. Nie je hudba vítaná, ak sa jej páči iba jednej osobe? Skôr ako sa budem motať okolo svojej hlavy, dúfam, že ste dostali aspoň niekoľko návrhov na diskusiu z jedného z mnohých možných uhlov pohľadu na túto tému.

Opäť veľmi naivné: existuje dobrá a zlá hudba? Hovoriť nahlas!

Ostatní čitatelia majú radi

na „Hovorte: Existuje dobrá a zlá hudba?“

Marcel Schindler 8. októbra 2013 11:54 Odpovede

Hudba je v zásade dobrá. Hudba už spájala našich predkov okolo táboráka a podporovala v komunite zmysel pre komunitu.

A podobné je to aj dnes. Metalistov možno zvyčajne spoznať podľa tradičných dlhovlasých pokrývok hlavy, rytierov podľa plynových masiek a hip-hopperov podľa príliš veľkých nohavíc.

Každý klan má „svoju“ hudbu.

Považujem každú hudbu za prinajmenšom zaujímavú a dávam šancu každému žánru. Ale je to tu ako s jedlom, niekomu to chutí, inému sa to zdá hlúpe.

Samozrejme, že mám radšej určité veci: dubstep, trance, hardcore, classic a rock, ale mám radšej napríklad pizzu ako červenú kapustu

fredy 18. 8. 2016 12:17 Odpovedať

Presne môj názor

audiobus 8. októbra 2013 12:10 Odpovede

Rád porovnávam hudbu s autami. Ak je dobre postavený, môžete jazdiť tak ďaleko po celom svete a baviť sa na Fiate Uno, rovnako ako na Ferrari. Ale len preto, že niečo má 4 kolesá a volant, zďaleka to nie je auto, a dokonca aj najtvrdší feťák do auta sa v určitom okamihu vzdá, ak základné veci v konštrukcii „automobilu“ jednoducho nie sú v poriadku, t. úplne vľavo, cez strechu prší, brzdy nepracujú a nie je tam sedadlo vodiča. POTOM si určite môžete povedať, že TO je zlé „auto“ a pre mňa je to rovnaké aj s hudbou. Spevák nezasahuje do nôt, midi sample znejú ako klávesnica Casio z 80. rokov atď. Len preto, že má rytmus, má ďaleko od dobrej hudby.

Skellington 8. októbra 2013 13:00 odpovede

Veľmi dobre! Absolútne s vami súhlasím. „Menej“ hudby je menej, ale zle urobená hudba určite je. Dokonca veľa;-)

Mex 8. októbra 2013 15:22 Odpovede

Médium hudby nemožno klasifikovať ako zlý úspech.
Môžeme hodnotiť kultúrne návyky počúvania ako dobré alebo zlé, pretože napríklad arabská alebo ázijská tónová stupnica sa nám zdá „čudná“? ?
Napríklad, kde by bola moderná filmová hudba bez orientálnych, ázijských a exotických vplyvov? ?

Otázka teda skôr znie, či existujú zlé a dobré piesne, a skôr posúdite, či sa vám niečo jednoducho nepáči, alebo či si myslíte, že je to zlé (mizerné) !?

Áno, existujú aj také piesne, dobré aj zlé, m.M. podľa oboch a tiež okrem osobného vkusu alebo hudobného predpätia a posluchových návykov.
Myslím si, že v zásade nájdete každú zlú skladbu, ktorá úplne postráda akýkoľvek rozpoznateľný talent alebo nevzbudzuje žiadne emócie, dokonca ani negatívnu.
Myslím si, že „emočná bezvýznamnosť“ je významným identifikátorom definície zlej piesne mimo jeho vlastného vkusu.

Je ťažšie a zaujímavejšie definovať, prečo si myslíme, že piesne sú dobré aj mimo nášho vlastného odtlačku ?
Myslím si, že oveľa dôležitejšie sú osobné preferencie, aby bolo možné hodnotiť pieseň (žánrovo inú) ako dobrú.
Či už je to hudobný umelecký nárok, preferencia tvrdých alebo mäkkých zvukov, rýchle alebo stredné tempo a Diesus & Jenus atď.
Najjednoduchšia definícia „dobrého“ by sa v skutočnosti vyjadrila veľmi jednoducho, pretože k nám hovorí pieseň !

Podľa môjho čisto osobného názoru považujem skladby za zlé, keď vo mne nespúšťajú žiadne emócie, a to je pre mňa očividný rozdiel, keď môžem posúdiť, či sa mi dielo len nepáči - pretože to jednoducho nie je moja vec alebo len naozaj zlé, pretože skladbe chýba aj ten najmenší nárok na muzikálnosť a nárok.

Ibnomat 8. októbra 2013 23:27 Odpovede

Dobrá hudba vychádza zo srdca, zlá nie.

Skellington 18. augusta 2016 12:08 odpovede

Veľmi dobre! Jedinou otázkou je, kto to chce alebo môže posúdiť:)

Mat 09 Oct 2013 11:22 am Answers

Áno, Mex, „emočná bezvýznamnosť“ je určite vlastnosť. Je ich veľa.

Hudbu som počúval (a niekedy aj robím) už viac ako 35 rokov.

A nájdite hudbu vydanú od masívneho šírenia prasknutého softvéru sekvenceru čoraz unavujúcejšie, nezmyselnejšie a dokonca neznesiteľné.

A oboje: zlý obsah a mŕtva produkcia.

Považujem to dokonca za znepokojujúce:), pretože sa zdá, že to utiera emócie spotrebiteľov .

Mex 9. októbra 2013 13:36 Odpovedať

Chápem vaše obavy a zdieľam tento aspekt.

Obavy, ktoré vyvolávajú obavy, sú podľa môjho názoru najmä technologické aspekty, ktoré sú nadmerne využívané a hudba je vo svojej podstate ako výraz emocionálnych výpovedí čoraz viac nahradzovaná technickými trikmi (a irelevantnosťou).
To znamená, že mi pripadá smutné, keď sa veľa producentov v prvom rade zameriava na technické pomôcky (a ďalší doplnok a ďalší skartovač zvuku atď.) A hudobnú podstatu, ako sú správy, emócie, dynamika, Strata zraku duše a pod. Ich hudby a piesní, ktoré sú takmer bez života a bez lásky (ale čo najhlasnejšie) zaznamenané.

Podľa môjho názoru je to často výsledok a dôsledok, keď sa samotní producenti stanú nástrojmi svojich programov a nástrojov - a nie naopak, ako by to malo byť.

Akýkoľvek Thomas 9. októbra 2013 14:48 odpovede

Mat 09.10.2013 15:33 Odpovede

Správne, dobré/zlé je takmer vždy subjektívne. Takže určite existuje zlá hudba.:)

Je to určite tiež záležitosť zeitgeistu.

Chcem opatrne vložiť pojem „výška stvorenia“:

So štvrtým basovým bubnom alebo rytmom DnB môžete prenášať takmer všetko, ale emočné spektrum zostáva úzke.

Spoločné navliekanie ďalších vopred vyrobených slučiek, ktoré sú automaticky načasované, v skutočnosti nesvedčí o zavedení pocitu. (všetci IMHO)

Teraz je samozrejme zovšeobecnenie. Výnimka dokazuje pravidlo.

Súčasná hudobná (a iná) nadmerná stimulácia vedie k (emočnej) otupenosti. A myslím, že je to zlé;)

Ale dá sa o tom napísať celé romány. [Čo pravdepodobne myslel provokatívne Delamar:)]

Akýkoľvek Thomas 9. októbra 2013 17:12 hod

Váš záver, že kvôli tomu určite existuje zlá hudba (z môjho pohľadu asi tiež;-) alebo že to robí. Zatiaľ neexistujú žiadne objektívne kritériá pre dobré a zlé (okrem zmiešaného technického hľadiska, kde sa človek do značnej miery zhoduje), ani v skutočnosti jedno ani druhé neexistuje, ak tu chceme trochu filozofovať.:-) A áno, môžete o tom Písanie románov a dohadovanie sa o nich atď. Delamar chce nastoliť trochu polarizujúce témy, aby podnietil diskusiu.:-)

Skellington 18. augusta 2016 12:45

Súhlasím s vami v "výške stvorenia". Ak vo svojom repertoári nemáte veľa stavebných prvkov, môžete ním vyjadriť menej. To je vlastne celkom logické.

Napriek tomu možno už desaťročia pozorovať postupné zmenšovanie hudobného a textového slovníka mainstreamovej popovej hudby - akokoľvek relevantné si však môže myslieť, že je.

V tejto súvislosti je potrebné poukázať na zatiaľ klasický postup akordov 1-5-6-4, ktorý sa zdá byť základom každej druhej skladby (ak má skladba v dnešnom hitovom rádiu vôbec 4 akordy). Takéto niečo je dôkazom rozsiahleho kultúrneho chudoby.

zvuk a hudba 18. augusta 2016 10:44 Odpovedať

Samozrejmosťou je dobrá a zlá hudba:
Dobrý = Woodstock !
Zlý = David Guetta na EM 2016.
Ale srandu bokom.
Bez zlej hudby by neexistovala dobrá hudba a nedokázali by sme ju oceniť.
Takže empiricky musí existovať zlá hudba, a ak som úprimný, musíte iba zapnúť rádio, aby ste o nej rozptýlili akékoľvek pochybnosti !
Poviem Schnatterinchen Rihanna a „gag, gag, gag, gag“.

Alex B z D 18. augusta 2016 16:05 odpovede

Pre mňa nezáleží na tom, koľko akordov má skladba, aký žáner patrí (dobre, nie tak celkom;-) Ak ma to nejako chytí, prekvapí, dotkne, inšpiruje alebo rozosmeje, potom je to pre mňa dobrá hudba. Zlá hudba rozčuľuje ma, nedotýka sa ma ani ma nehnevá. Dá sa to dobre zvládnuť remeslom, ale často mi to pripadá príliš mozgové alebo príliš teoretické a duša chýba. To isté platí, ak niečo znie ako chcené a nie šikovné alebo simulované, pretože práve jedna skladba v tomto štýle je momentálne úspešná.

Povedzte nám svoj názor!

Povedzte: Ako ste sa dostali k hudbe?

Povedzte: Čo pre vás stojí dobré hudobné vybavenie?

Povedzte si: Aha skúsenosti s hudbou a tvorbou hudby